سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نیازمندیها - آگهی رایگان


نیازمندیهای مهناد -درج آگهی رایگان - تبلیغات رایگان - تبلیغات اینترنتی - خرید و فروش بی واسطه

&

از سه روش واکسن کرونا را تهیه خواهیم کرد/ اجازه آزمایش انسانی واکسن ایرانی، چهارشنبه صادر می‌شود


 

 

  • از سه روش واکسن کرونا را تهیه خواهیم کرد/ اجازه آزمایش انسانی واکسن ایرانی، چهارشنبه صادر می‌شود
    تابناک اجتماعیوزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: چهار شرکت ایرانی برای تولید واکسن کرونا فعالیت می‌کنند و امیدواریم دو روز آینده مجوز آزمایش انسانی این واکسن صادر شود.

    به گزارش «تابناک»؛ به فاصله چند روز از استعفای ملک زاده از معاونت وزارت بهداشت و در شرایطی که او در نامه استعفایش تاکید داشت تهیه واکسن کرونا در ایران چیزی جز شعار نیست، سعید نمکی، وزیر بهداشت در حاشیه دهمین جلسه کمیته ملی کووید- 19 در این باره ارائه کرد.

    از سه روش واکسن کرونا را تهیه خواهیم کرد/ اجازه آزمایش انسانی واکسن ایرانی، چهارشنبه صادر می‌شود

    نمکی در این باره گفت: در کمیته واکسیناسیون با کمک دانشمندان و محققان، کار واکسن کووید19 را دنبال کردیم و این کار را از سه مسیر دنبال می‌کنیم؛ اول خرید واکسن از منابعی که در دنیا تایید شدند. ما هم اکنون جزو کشور‌هایی هستیم که تعیین انتخاب منبع خرید با خودمان است و تاکنون چهار منبع را برای خرید واکسن تعیین کرده ایم. همچنین قرار است 18 میلیون دوز با مذاکره خرید کنیم. مقداری هم از منابع دیگر واکسن سازان دنیا مازاد بر آن خرید داریم.

    مسیر دومی که برای تامین واکسن دنبال می‌کنیم، خرید واکسن از طریق قرارداد تولید مشترک دنبال می‌کنیم.

    سومین روش تکیه بر دانش و توان داخلی است که خوشبختانه تاکنون چهار شرکت در این زمینه فعالیت می‌کنند و گزارش خود را به سازمان بهداشت جهانی داده و امیدواریم برای دو مورد آن‌ها در جلسه‌ای که روز چهارشنبه داریم، اجازه آزمایش و کلینیکال ترایال [کارآزمایی بالینی] برای مدل انسانی از روز‌های آینده صادر می‌شود.